Krzywa pogoni - cel ruchomy
Obok aplet realizuje trzy rodzaje pościgu.W przypadku ucieczki zająca typu "bilard" losowana jest prędkość zająca - w dolnej części apletu wypisywany jest procentowy stosunek prędkości obu uczestników. Możliwy jest przypadek nieco większej prędkości zająca niż goniącego psa ( 101%-102%). Pogoń trwa wtedy dłużej, ale również kończy się sukcesem !
Z programistycznego punktu widzenia różnica pomiędzy procedurą realizującą pościg do punktu stałego i obecny, jest taka, że instrukcję:
public void po_prostej(Graphics g) |
{ double fi; vp=0.0011; vz=0.00067; do { punkt(g,z,Color.blue); fi=Math.atan((z.y-p.y)/(z.x-p.x)); p.x=p.x+vp*Math.cos(fi); p.y=p.y+vp*Math.sin(fi); punkt(g,p,Color.orange); z.x+=vz; } while(dl(p,z)>Math.abs(vp)); } |