Grafika 3D
|
Jak rysować figury przestrzenne |
|
|
Pokażę jak narysować figurę przestrzenną i jak zbudować niezbędne narzędzia dla tego zadania.
Zostaną więc omówione dwa najczęściej stosowane modele prezentacji czyli rzut równoległy i rzut perspektywiczny. Narysujemy wykres funkcji z=f(x,y). Dla uzyskanych powierzchni funkcyjnych zdefiniuję i rozwiążę problem widoczności. Rozwiązania zaprezentuję w dwóch algorytmach. Otrzymane rozwiązania (w formie klasy _3d i persp) zachowają adresowania w R3 i w sposób naturalny będą dzidziczyły metody i pola klasy lo28. Klasa lo28, przypomnę, adresuje swoje procedury w rzeczywistym układzie OXY. Zakładam więc, że znasz założenia klasy lo28. Jeśli natrafisz na problemy z ogladaniem przykładowych apletów, przeczytaj wskazówki.!! Janusz Sobieraj - 28 LO |