Grafika wektorowa
Janusz Sobieraj - 28 LO

Miejsce geometryczne. Jak zaprogramować ?

Zadanie
Wyznaczyć miejsce geometryczne środków okręgów wpisanych w ∆ABC, gdy punkt C leży na prostej równoległej do AB.

W aplecie możesz zmieniać położenie punktów Ai B , przeciągając je myszą w dowolne miejsce.

Rozwiązaniem, okazuje się owal...

A jak taki pokaz zorganizować w aplecie?
Potrafimy już, dla danego trójkąta (tzn dla dowolnych wierzchołków A, B i C) wpisać w niego okrąg.

Wystarczy teraz:
1º "Umieścić" punkt C na   prostej równoległej do AB.

2º Spowodować animację

3º Rysować ślady środków   okregów wpisanych..


Równanie prostej równoległej do AB i przechodzącec przez C:
  Obliczę wektor v=AB=[B.x-A.x,B.y-A.y], ustalę wzór prostej LC=L(t)=[C.x+t·v.x,C.y+t·v.y].
  Zmieniając teraz t w zakresie <-3,3> uzyskam efekt "punkt C_ porusza się po prostej równoległej"..