Klasa pkt2d
Janusz Sobieraj - 28 LO

Zastosowana struktura

Do opisu punktów (wektorów) wygodnie jest zdefiniować np następującą klasę (w C wystarczy rekord) :
package liceum28;
public class pkt2d
{
    public double x,y;
    public pkt2d(double wx,double wy)
    {
      this.x=wx;this.y=wy;
    }
    public void war(double nx,double ny)
    {
      x=nx; y=ny;
    }
}

Klasa pkt2d byłaby samodzielną klasą co ma oczywiście wpływ na sposób wywołania tej struktury. Wszystkie procedury graficzne mogłyby posługiwać się odwołaniami do współrzędnych punktów płaszczyzny.

Przykłady zastosowań:
pkt2d p; deklaracja zmiennej p
p=new pkt2d(0,0); Utworzenie zmiennej p (obowiązkowe nadanie wartości)

Dla obsługi tej struktury zdefiniowano metodę-procedurę (w definicji klasy) i funkcję (typu static):
1. p.war(sqrt(3) , -9);
zmiana wartości zmiennej p typu pkt2d z wykorzystaniem metody war.

2. p=lo28.p2d(3,4); użyj funkcji p2d (w klasie lo28)
inna możliwa forma :
np linia(g,lo28.p2d(0,1),lo28.p2d(5,3)); // rysuj linię z punktu (0,1) do punktu (5,3)

Klasę pkt2d można oczywiście dalej rozbudować np o przesunięcie, obrót, skalowanie itd.