|
Zdefiniujemy 4 funkcji dla grafiki( patrz sytuacja opisana we wstępie):
public static int cal_x(double x)
{
return ( (int)(20.0 * x +sx) );
}
|
Funkcja cal_x przelicza współrzędne rzeczywiste osi OX, na współrzędne poziome całkowite ekranowe.
Takie przeliczenie jest niezbędne, by posługiwać się procedurami graficznymi klasy Graphics .
|
public static int cal_y(double y)
{
return ((int)(-20D * y +sy));
}
|
Funkcja cal_y przelicza współrzędne rzeczywiste osi OY, na współrzędne pionowe całkowite ekranowe.
|
public static double max_x( )
{
}
|
Otrzymujemy największą liczbę (dodatnią) na rzeczywistej osi OX.
|
public static double max_y( )
{
}
|
Otrzymujemy największą liczbę (dodatnią) na rzeczywistej osi OY.
|
oraz funkcję tworzącą nowy punkt klasy pkt2d :
public static pkt2d p2d( double a, double b)
{
}
|
|