Funkcje
Janusz Sobieraj - 28 LO

Funkcje

Zdefiniujemy 4 funkcji dla grafiki( patrz sytuacja opisana we wstępie):
public static int cal_x(double x)
{
    return ( (int)(20.0 * x +sx) );
}
Funkcja cal_x przelicza współrzędne rzeczywiste osi OX, na współrzędne poziome całkowite ekranowe. Takie przeliczenie jest niezbędne, by posługiwać się procedurami graficznymi klasy Graphics .
public static int cal_y(double y)
{
    return ((int)(-20D * y +sy));
}
Funkcja cal_y przelicza współrzędne rzeczywiste osi OY, na współrzędne pionowe całkowite ekranowe.
public static double max_x( )
{
    return (double)(sx/20);
}
Otrzymujemy największą liczbę (dodatnią) na rzeczywistej osi OX.
public static double max_y( )
{
    return (double)(sy/20);
}
Otrzymujemy największą liczbę (dodatnią) na rzeczywistej osi OY.
oraz funkcję tworzącą nowy punkt klasy pkt2d :
public static pkt2d p2d(double a,double b)
{
    return(new pkt2d(a,b));
}