Klasa lo28
|
Zastoswanie mapy bitowej w apletach Javy |
|
Jeśli chcesz przed obserwatorem ukryć mozolność rysowania pewnej sceny (zwłaszcza w programach z wątkiem animacji), można i trzeba posłużyć się mapą bitową, na której wykonamy wszystkie niezbędne czynności a gotowy rysunek szybko przekopiujemy na ekran widoczny ( tu okno apletu ). Technika ta, powszechnie nazywana jest zastosowaniem ekranu niewidocznego. Pakiet (klasa ) lo28 nie ma zestawu specjalnych procedur i funkcji do pracy na mapie bitowej. Wszystkie procedury po prostu bez żadnych specjalnych zabiegów są gotowe do tego zadania ! Jak wiadomo, procedury graficzne w java.awt.Graphics jako obowiązkowego parametru wymagają kontekstu wyświetlania. Aby więc cokolwiek narysować na ekranie niewidocznym (mapie bitowej) należy utworzyć dla konkretnej mapy jej kontekst - i to wszystko. W aplecie zadeklarujemy zmienną typu : mapa bitowa . Będziemy "rysowali na tej zmiennej". Sekwencja zdarzeń w naszym aplecie powinna być następująca :
1. Deklaracja i zainicjowanie zmiennej (mapy bitowej) strona i jej kontekstu kontekst - procedura init(). 2. Przykładowe zadanie z wykorzystaniem strony - procedura zadanie(Graphics g). 3. Pokazanie naszej pracy - procedura paint(Graphics g). |