Wallpaper
Janusz Sobieraj - 28 LO

Zupełnie "szalony" atraktor zwany WALLPAPER- (tapeta)


Rysowany wg wzoru:
xn+1 = yn - sgn(xn)·sqrt(|b·xn-c|)
yn+1 = a - xn
gzdzie sgn(xn) oznacza ZNAK xn, zaś sqrt() to oczywiście PIERWIASTEK .
Atraktor niezykla "malowniczy" - potrafi przyjąć zdumiewjące kształty, wszystkie parametry wzoru mają natychmiastowy wpływ na otrzymaną figurę. Zastosowane w poprzednich atraktorach (tzn nr 1 i 3) narzędzia świetnie radzę sobie również w tej sytuacji - najczęściej, aby zobaczyć w miarę kompletny wizerunek należy zmniejszyć skalę rysunku ) aplet daje możliwość skalowania w przedziale <0.01 - 3>. W większości przypadków to wystarczy.

Aplet powyżej pozwala ci obserwować wybrane fragmenty figury w powiększeniu / pomniejszeniu. Punkt wskazany myszą będzie poczętkiem nowego atraktora.

Narysujesz taki atraktor stosując następujące procedury i funkcje :
double a=1.6,b=-0.6,c=-1.2,d=1.6,sk=3; 

pkt2d P(pkt2d p) 
{ 
  double xp=p.x; 
  p.x=p.y-mat.znak(xp)*Math.sqrt(Math.abs(b*xp-c)); 
  p.y=a-xp; 

  return(p); 
} 
//------------------------------------------------ 
void klatka(Graphics g) 
{ 
    { 
      w=P(w); 
      lo28.punkt(g,lo28.p2d(sk*w.x,sk*w.y)); 
    } 
}
}