Atraktor Henona 1
Atraktor Henona 1
Janusz Sobieraj - 28 LO

Atraktor 1

Zacznę od niego, ponieważ jest to pierwszy atraktor który "narysowałem" używając komputera. Określony następującym wzorem :
xn+1=yn+h(xn)
yn+1=-xn+h(xn+1)

Współczynnik a :(-1,1).
Startujemy z punktu x:(-7,7) i y:(-7,7), wielokrotnie stosując przekształcenie
P(x,y)=(y+h(x) ,-x+h(y+h(x)))
Oto prosta wersja kodu :
pkt2d P(pkt2d a) 
{double xp; 
  xp=a.x; 
  a.x=a.y+h(xp); 
  a.y=-xp+h(a.x); 
  return(a); 
} 
//----------------------------
void rysuj(Graphics g) 
{pkt2d w=new pkt2d(2,3); 

  for(int i=0;i<50000;i++) 
       lo28.punkt(g,P(w)); 
}  
Aplet pokazuje całe jego piękno oraz skłonność do różnych kształtów.
Współczynnik a oraz punkt "startowy" powodują wygenerowanie nowego kształtu. Kolor podkreśla "samopowtarzalność" atraktora.
Szczegóły wykonania nie są trudne - pozostawiam do samodzielnego wykonania.
Myszą zmienisz położenie punktu "startowego" - kolor czerwony (efekt natychmiast)