- Wstęp
- Mam wzór
- Trójkąt Sierpińskiego - 4 algorytmy
- Zbiór Mandelbrota
- Algorytm IFS
- Autor
|
Zbiór tworzą te punkty p dla których ciąg opisany równaniem rekurencyjnym:
z0=0 ;
zn+1=zn2+p
nie dąży do nieskończoności tzn w praktyce zachodzi : |zn|<2
|
Aplet pokazuje zbiór Mandelbrota (kolor niebieski), pozostałym punktom płaszczyzny
przyporządkowano kolor wyrażający "chęć ucieczki" z okręgu o promieniu 2.
Kliknięcie myszą powoduje 2-krotne powiększenie zbioru tak by wskazany myszą punkt był środkiem apletu w nowej sytuacji.
|
Wszyskie kwestie związane z powiększaniem zbioru oraz sposobu kolorowania punktów spoza obszaru zostały dokładnie omówione w jednym z artykułów poświęconym wytwarzaniu koloru.
Tutaj najprostsza wersja ustalania koloru dla przeglądych punktów danego obszaru oraz procedura rysująca:
Color JakiKolor(pkt2d a)
{
int il_it=90;
double x1,x,y,inf=2.5;
int i=0;
x=y=0;
while(x*x+y*y<inf&&i=il_it)return(Color.blue);
else
return(Color.white);
}
|
void rysuj(Graphics g)
{
pkt2d p=new pkt2d(0,0);
Color kolor;
for(p.x=x_min;p.x<x_max;p.x+=dx)
for(p.y=y_min;p.y<y_max;p.y+=dy)
{
kolor=JakiKolor(p);
g.setColor(kolor);
lo28.punkt(g,lo28.p2d(5*p.x,5*p.y));
}
}
|
|