Kilka różnych zadań
Janusz Sobieraj - 28 LO

Listy i zbiory, wędrówki - kilka różnych zadań

Zadania zgromadzone w tym artykule są rzeczywiście na różne tematy.
Są, bo to znane standardy lub są, bo coś ciekawego pokazują. Nieraz dlatego je pokazuję, że w trakcie ich rozwiązania pojawia się ciekawy problem informatyczny lub techniczny.

No może wspólne jest to, że pokazują zastosowania rekurencyjnych typów danych (list), zastosowanie generatora liczb losowych (problem błądzenia i wędrówki), kilka wstępnych tematów z teorii modeli sieciowych i to, że zachęcam do samodzielnych rozwiązań (np tworzenie list i zbiorów)

Na ogół nie prezentuję kompletnego rozwiązania, szczegóły zwykle zostawiam dla czytelnika, by nie pozbawiać go do końca przyjemności "łamania głowy".

W niniejszym zbiorze zamieściłem aplety:

  1. własne
    • Wędrówka bez powrotów
    • Zamalowanie figury
    • Wyjścia z labiryntu
    • Problem skoczka szachowego
    • Problem 8 hetmanów
    • drobiazgi : listy, zbiory
  2. innych autorów (w podanych adresach są dostępne aplety oraz żródła)

Jeśli zdecydujesz się na rozwiązanie jakiegoś omówionego zadaniam zastanów się i starannie dobierz strukturę danych i metodę "graficznego wyrazu" swojej implementacji.
Ja czasami w przykładowych rozwiązaniach (np Zamalowanie wnętrza figury)posługuję się procedurami rysującymi punkty, odcinki, okręgi itp adresując je w rzeczywistym układzie współrzednych, co czytelnik jakoś sam musi rozwiązać. Tutaj przyjęto prostą zasadę, że punkt (0,0) znajduje się w środku panelu graficznego, zaś jednostka (rzeczywista) to 20 piksli ekranowych. Zobacz klasa 28 .

Jeśli natrafisz na problemy z ogladaniem przykładowych apletów, przeczytaj wskazówki.!!

Janusz Sobieraj - 28 LO
Warszawa, kwiecień 2010