Tworzymy dywany
Przez dywan, na potrzeby tego artykułu, będziemy rozumieli pokolorowanie płaszczyzny (ekranu) wg pewnej funkcji JakiKolor(punkt p), która realizuje zadany algorytm.
void rysuj(Graphics g) { pkt2d p=new pkt2d(0,0); Color kolor; for(p.x=x_min;p.x<=x_max;p.x+=dx) for(p.y=y_min;p.y<=y_max;p.y+=dy) { kolor=JakiKolor(p); lo28.punkt(g,p,kolor); } } |
x_min= -lo28.max_x(); x_max= lo28.max_x(); y_min= -lo28.max_y(); y_max= lo28.max_y(); dx=dy=0.05; |
W procedurze dla np zbioru Mandelbrota rozwiażemy problem skalowania, w gradiencie płaszczyzny zaś stosujemy w pętli wyłącznie zmienne całkowitoliczbowe.
Generalnie jednak nie zmienia to zasadniczo prostej idei pomysłu rysowania.
Najciekawsze rzeczy będą oczywiście zawarte w funkcji JakiKolor(p) .
To w niej, tak na prawdę, zawarte będzie rozwiazanie poszczególnego zadania.